Меню розділу

Ермінь Йожеф Франтишкович (Україна)

   Eрмінь Йожеф Франтишкович (Україна) – піаніст, заслужений артист України, професор ЛНМА імені М.В.Лисенка. Народився 1960 р. в Ужгороді. Дипломант республіканського конкурсу піаністів ім. М. В. Лисенка. Нагороджений Державною премією ім. Л. Ревуцького за пропагування української музики (1993) та премією ім. С. Людкевича (2003). Постійний учасник фестивалів «Контрасти» і «Віртуози» у Львові, а також «Київ Мюзик Фест» та «Прем'єри сезону» у Києві, «Варшавська Осінь» у Польщі.

   Закінчив Львівську консерва­торію (нині Львівська Національна музична академія ім. М. В. Лисенка), клас Марії Крушельницької та аспірантуру Московської кон­серваторії, клас Євгенія Малініна.

   Виступає як соліст та учасник камерних ансамблів в Україні, Росії, Польщі, Німеччині, Швейцарії, Бельгії, США та Канаді.

   У своїй виконавській діяльності найбільший акцент робить на авангардній музиці. Репертуар Йожефа Ерміня охоплює музику від бароко до сучасності. Останнім часом він дедалі більше зосереджується на інтерпретації музики XX століття: на особливу увагу заслуговують, з одного боку, його виконання сучасного піаністичного репертуару, що вимагає високої інтерпретаційної та технічної вправності («Vinght Regards sur l'Enfant Jesus» Олів'є Месіана, цикл «Klavierstucke» Карлгайнца Штокгаузена), з іншого, найсучасніші твори українських композиторів – Валентина Сільвестрова, Євгена Станковича, Юрія Ланюка, Ігоря Щербакова, Олександра Щетиньського. Немало фортепіанних творів було написано і присвячено йому як першому виконавцю. Відомий також як неперевершений інтерпретатор творів Альфреда Шнітке, Джорджі Куртага, Тору Такемітсу, Джонні Кейджа і Мортона Фельдмана. Поєднуючи високу технічну майстерність з незвичайною колористичною вразливістю, Йожеф Ермінь поціновується як інтерпретатор віртуозних та мінімалістичних творів. Здійснений спільно з Ольгою Пасічник для студії «Musicon» запис «Курпівських пісень» Кароля Шимановського для сопрано і фортепіано отримав 1998 року фонографічну нагороду «Фридерик 97» у категорії сольної музики.