ВІДКРИТИЙ УРОК З МУЗИЧНОГО ФОЛЬКЛОРУ ДЛЯ ВИКЛАДАЧІВ ОБЛАСТІ

    6 лютого 2018 року в малій залі Ужгородського музичного коледжу імені Д.Є.Задора відбувся відкритий урок з музичного фольклору для викладачів шкіл естетичного виховання Закарпатської області. Заняття провела викладач музично-теоретичних дисциплін  циклової комісії «Теорія музики» Мадяр-Новак Віра Василівна зі студентами спеціалізації «Фортепіано».

   У зв’язку з тим, що методика викладання музичного фольклору на даному етапі знаходиться ще на стадії становлення, а Ужгородський музичний коледж імені  Д.Є.Задора на Закарпатті є куратором шкіл естетичного виховання в плані методики викладання – відкритий урок було присвячено малорозробленій темі  – «Форми роботи для перевірки знань про народні музичні інструменти».

Серед форм роботи було запропоновано кілька видів етновікторин різного ступеня складності:

–        «хвилинку-вікторинку» (найпростіший варіант вікторини,  короткої за часом проведення та з простим завданням);

–       тембральну етновікторину  (визначення народних інструментів за їх тембром звучання та з подальшим коротким описом);

–       фотовікторину (впізнання народних інструментів за їх зображенням на фотографії з характеристикою інструментів);

–       «живу» вікторину (визначення інструменту на основі безпосередньої  гри на ньому запрошеного гостя або викладача).

–       вікторину-загадку (з певними «секретами» виконання).

  Важливу роль у вивченні народних інструментів було відведено музикуванню. Студенти-піаністи продемонстрували блискучу гру на клепачі, дримбі, свистульці, деркачі, маглівниці, а студент ІІІ курсу спеціалізації  «Народні інструменти» – на  гуцульській бербениці.  Володіння секретами гри на народних інструментах викликало справжній інтерес усіх присутніх.

  Важлива роль відводилася традиційній формі роботи – усному опитуванню (фронтальному та індивідуальному). Включалося повторення загальних ключових положень, пояснення термінології (так званий «словничок  термінів»), визначалися групи інструментів за зачитуванням окремих деталей  їх характеристики,   розповідався зміст коротких рефератів-повідомлень про різні народні  інструменти, подавався опис  про інструменти за жеребкуванням (вибір карточок). Кульмінацією відкритого уроку стала гра «Сліпий Петро» на визначення інструментів за допомогою словесного їх опису, коли один з учасників мав закриті очі і лише за допомогою навідних запитань, на які отримував відповідь лише «так» або «ні», мав здогадатися, що ж за народний інструмент бачили усі присутні.

   Відкритий урок включав багато цікавих відео-, аудіо- і фотоматеріалів, маловідомі факти. Він продемонстрував велику роботу викладача та якісне засвоєння студентами теми «Народі музичні інструменти». Звичайно, мало місце творче хвилювання. Але в цілому заняття  вдалося, воно пройшло на високому фаховому рівні, а з методичної точки зору виявилося цінним і пізнавальним.

 М. В.Коваль  – методист  коледжу