Cтудентська науково-практична конференція «У діалозі з музикою»

   30 березня 2018 року в Ужгородському музичному коледжі імені Д.Є. Задора відбулася щорічна студентська науково-практична конференція «У діалозі з музикою». Свої доповіді представили студенти ІІ-ІV курсів спеціалізації «Теорія музики». Слухацьку аудиторію складали студенти І курсу та провідні викладачі циклової комісії «Теорія музики».

   Конференція розпочалася зі вступного слова голови циклової комісії «Теорія музики» Стинич Н.І., яка привітала всіх учасників заходу. Тематика конференції традиційно була різновекторною. Це і ретельний музикознавчий розбір творів композиторів світової музичної культури (Цібере А., Мацола Р.), творчі портрети маловідомих західноєвропейських композиторів (Лучан С.), біографічні нариси про видатних закарпатських діячів (Кромпотич Є., Швець Н., Дешко Л.) і навіть порівняльний аналіз творчості всесвітньовідомих виконавиць джазового мистецтва (Бірта Р.).

   Студент ІІ курсу Лучан С. у своїй доповіді «Риси стилю Луї В’єрна» (науковий керівник Росул Т.І.) ознайомив загал з постаттю французького композитора рубежу ХІХ-ХХ ст., продовжувача традицій французької органної школи (С.Франк, Ш.-М. Відор та ін.) – Луї  В’єрна. Доповідач розкрив стильові риси композиторського письма В’єрна, зосередивши увагу на деяких номерах з циклу «Фантастичні п’єси», зокрема, токаті b-moll та п’єсі «Місячне сяйво», підсилюючи виступ яскравими відео та аудіо записами.

 

   Студентка ІІІ курсу Цібере А. виступила з доповіддю «Жанр клавірного концерту Й.С.Баха як здобуток епохи бароко. Концерт для клавіру з оркестром №5 фа мінор» (науковий керівник Стинич Н.І.), в якій визначила головні ознаки жанру в контексті стилістики бароко та розкрила особливості образного змісту, драматургії і арсеналу засобів музичної виразності обраного для аналізу концерту.

   Доповідь студентки Мацоли Р. «Класичні та романтичні засади в творчості Людвіга ван Бетховена на прикладі симфонічних увертюр «Егмонт» та «Коріолан»» (науковий керівник Стинич Н.І.) сконцентрувала в собі ґрунтовний фаховий аналіз двох визначних творів композитора в жанрі симфонічної увертюри. Послідовність викладу, лаконізм та чіткість формулювань доповнювалися яскравими ілюстраціями на фортепіано.

   Доповіді студенток Кромпотич Є., Швець Н. та Дешко Л. були присвячені висвітленню знакових постатей культурного простору Закарпаття другої половини ХХ-ХХІ ст. Зокрема, студентка ІІ курсу Кромпотич Є.  у своїй доповіді «Творчий портрет Василя Калинюка» (науковий керівник Росул Т.І.) розповіла про основні етапи життєвого та творчого шляху видатного закарпатського діяча культури і мистецтва, композитора, педагога, багаторічного очільника ансамблів «Гуцульщина» та «Верховина», якого називали «Гуцульським Бетховеном» – Василя Калинюка. Виступ підсилювався яскравими раритетними відео та аудіо записами.

   Доповідь студентки IV курсу Швець Н. «Омелян Попович відомий в Італії майстер з виготовлення скрипок (із серії «Долі українських музикантів»)»(науковий керівник Мадяр-Новак В.В.) познайомила присутніх з унікальним скрипковим майстром Омеляном Поповичем, випускником нашого музичного коледжу, який багато років живе та працює в Італії. Інша ж студентка ІV курсу Дешко Л. представила шановній аудиторії доповідь «Петро Петрович Матій – яскравий закарпатський співак (до 75-річчя від дня народження)», в якій висвітлила головні віхи життєвого і творчого шляху видатного закарпатського співака і композитора, народного артиста України – Петра Матія. 

   Останньою прозвучала цікава доповідь студентки ІІІ курсу Бірти Р. «Джазові риси стилю у творчості Елли Фіцджеральд та Нори Джонс» (науковий керівник Стинич Н.І.), яка окреслила основні стильові риси творчості «першої леді джазу», однієї з найкращих джазових вокалістом усіх часів – Елли Фіцджеральд та відомої співачки сьогодення – Нори Джонс.

   Загалом конференція «У діалозі з музикою» 2018 року стала справжнім святом, адже студенти старших курсів спеціалізації «Теорія музики», під керівництвом провідних викладачів відділу, представили цікаві та різнопланові фахові дослідження на актуальні музикознавчі теми.

Викладач циклової комісії «Теорія музики»

В.О.Тюпа-Павай