«МОЛОДІЖНЕ МУЗИКОЗНАВСТВО – 2018»

28 квітня 2018 року студенти спеціалізації «Теорія музики» Ужгородського музичного коледжу імені Д.Є.Задора (директор – заслужений працівник культури України Стегней С.Н.) на чолі з головою циклової комісії Стинич Н.І. з успіхом, потужною командою прийняли участь у І Регіональній науково-практичній студентській конференції «МОЛОДІЖНЕ МУЗИКОЗНАВСТВО – 2018», що відбулася у Хмельницькому музичному коледжі ім. В.І.Заремби.

Конференція була урочисто відкрита вітальним словом директора коледжу  Бернацьким Віктором Юрійовичем, який зазначив актуальність події та роль дослідницької і наукової діяльності в сучасному музикознавстві. До вітального слова долучились: заступник директора з навчально-виховної роботи Круліковська Тетяна Петрівна та завідувач циклової комісії «Теорія музики», викладач-методист – Лачко Тетяна Юріївна.

Ключовим завданням конференції «МОЛОДІЖНЕ МУЗИКОЗНАВСТВО – 2018» стало виявлення нових ідей у дослідницькій діяльності, розгляд актуальних питань історичного та теоретичного музикознавства на сучасному етапі, популяризація науково-практичної конференції як прогресивної форми наукового співробітництва студентської молоді, заохочення студентів до науково-дослідницької роботи, підтримка педагогів-фахівців, які сприяють зростанню наукового потенціалу студентів.

До участі були запрошені молоді науковці – студенти мистецьких навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації. Конференція зібрала у стінах навчального закладу більше півсотні учасників з багатьох регіонів України (Хмельницького, Ужгороду, Тернополя, Львову, Дрогобича, Рівного, Чернівців, Маріуполя, Харкова, Херсона, Сєверодонецька, Кіровограду, Бахмут). Програма виступів була надзвичайно насиченою. Тематика доповідей торкалась  теоретичних аспектів музичного мистецтва, музикознавства в історичній динаміці, музичної педагогіки, фольклору та регіонального музикознавства (визначні події, постаті).

Cім студентів Ужгородського музичного коледжу імені Д.Є.Задора - Кромпотич Є., Лучан С., Цібере А., Мацола Р., Бірта Р., Дешко Л., Маляр О. виступили з доповідями. Швець Н. прийняла участь дистанційно, з доповіддю на тему: «Омелян Попович – відомий в Італії майстер з виготовлення скрипок (із серії «Долі українських музикантів») (науковий керівник Мадяр-Новак В.В.). Усі роботи студентів були опубліковані у тезах до конференції.

Конференція була відкрита доповіддю студентки IV курсу Маляр О. – «В.Гайдук. «Stabat Mater» (науковий керівник Мадяр-Новак В.В.). У своєму виступі студентка акцентувала увагу на постаті композитора В.Гайдука, його значимості в сучасній українській музиці, давши ґрунтовний аналіз твору.

Студент ІІ курсу Лучан С. представив на конференції дві доповіді – «Риси стилю Луї В’єрна» (науковий керівник Росул Т.І.), розкривши постать французького композитора рубежу ХІХ-ХХ ст., продовжувача традицій французької органної школи (С.Франк, Ш.-М. Відор та ін.). Доповідач визначив стильові риси композиторського письма В’єрна, навівши до прикладу декілька номерів з циклу «Фантастичні п’єси», зокрема, токату b-moll та п’єсу «Місячне сяйво».

У наступній доповіді «Про ІІ Міжнародну науково-теоретичну конференцію «Володимир Гошовський і Закарпаття» (Ужгород, 28-29.09.2017) (науковий керівник Мадяр-Новак В.В.), студент сформулював цілі та завдання науково-практичної конференції, що стала резонансною подією в етнографічному житті краю.

Студентка ІІІ курсу Цібере А. виступила з доповіддю – «Жанр клавірного концерту Й.С.Баха як здобуток епохи бароко. Концерт для клавіру з оркестром №5 фа мінор» (науковий керівник Стинич Н.І.), в якій вказала головні ознаки жанру в контексті стилістики бароко та розкрила особливості образного змісту, драматургії і арсеналу засобів музичної виразності обраного для аналізу концерту. Акцентувала увагу на значимості митця у трактуванні клавесину як концертного інструменту з його багатими виконавськими можливостями.

Доповідь студентки ІІІ курсу Мацоли Р. «Романтичні риси стилю творчості Л.ван Бетховена на прикладі симфонічної увертюри «Коріолан» (науковий керівник Стинич Н.І.) сконцентрувала в собі ґрунтовний фаховий аналіз твору зрілого періоду творчості композитора в жанрі симфонічної увертюри. Послідовністю викладу, лаконізмом та чіткістю формулювань зазначила новаторські ознаки жанру, розкрила загострено-конфліктну драматургію твору, вказавши героя з складним внутрішнім світоглядом.

Доповіді студенток Кромпотич Є. та Дешко Л. були присвячені висвітленню знакових постатей культурного простору Закарпаття другої половини ХХ-ХХІ ст. Студентка ІІ курсу Кромпотич Є.  у своїй доповіді «Творчий портрет Василя Калинюка» (науковий керівник Росул Т.І.) розповіла про основні етапи життєвого та творчого шляху видатного закарпатського діяча культури і мистецтва, композитора, педагога, диригента, багаторічного керівника ансамблів «Гуцульщина» та «Верховина», якого називали «Гуцульським Бетховеном» – Василя Калинюка.

Студентка ІV курсу Дешко Л. представила слухацькій аудиторії доповідь «Петро Петрович Матій – яскравий закарпатський співак (до 75-річчя від дня народження)» (науковий керівник Мадяр-Новак В.В.), в якій розкрила етапи життєвого і творчого шляху видатного закарпатського співака і композитора, народного артиста України – Петра Матія. 

Доповідь студентки ІІІ курсу Бірти Р. «Елла Фіцджеральд – творчий портрет» (науковий керівник Стинич Н.І.), базувалась на висвітленні великого таланту ключової постаті естрадного джазового виконавства XX ст., ім’я якої увійшло в історію. Невичерпний талант співачки став прикладом для наслідування наступних поколінь виконавців. Доповідач окреслила основні стильові риси творчості «першої леді джазу» – Елли Фіцджеральд опираючись на ключові етапи її творчої долі.

Життя сучасного музиканта потребує постійного руху. Конкурсні змагання, майстер-класи, конференції стають стимулом до самовдосконалення. Музикознавець-дослідник через рукописи, детальний аналіз та новий погляд на відомі теми дає змогу побачити історію музики в ракурсі еволюції музичного мислення, відкриваючи широке коло питань, що є стимулом для майбутніх досліджень молодим науковців.

І Регіональна науково-практична студентська конференція «МОЛОДІЖНЕ МУЗИКОЗНАВСТВО – 2018», яка відбулася у Хмельницькому музичному коледжі ім. В.І.Заремби стала для студентів Ужгородського музичного коледжу імені Д.Є.Задора справжнім святом та цінним досвідом, адже студенти під керівництвом провідних викладачів відділу, мали нагоду стати дослідниками музикознавчої справи, представити цікаві та різнопланові фахові напрацювання на актуальні музикознавчі теми. Наприкінці конференції всі студенти та викладачі були відзначені пам’ятними подяками.

 Збереження і популяризація наукових традицій світового та українського музикознавства, привернення уваги молодих дослідників до культурних подій, сучасних постатей та дослідження їх творчості в рамках розвитку національної (регіональної) культури, розширення наукового інформаційного обміну між студентами у різних галузях музикознавства стало головною метою заходу, яка з успіхом була досягнута.

 

P.S: Висловлюємо щиру вдячність організаторам  конференції за гостинну зустріч та сподіваємось на подальшу співпрацю у підтримці талановитої молоді на ниві  музикознавства. 

 

Голова циклової комісії «Теорія музики»

Стинич Н.І.