Міжнародний день грамотності в Ужгородському музичному коледжі імені Д.Є. Задора

   Починаючи з 1966 року ЮНЕСКО відзначає Міжнародний день грамотності, намагаючись саме в такий спосіб привернути увагу суспільства й мобілізувати міжнародну суспільну думку, щоб збудити його інтерес і досягти активної підтримки зусиль, спрямованих на розповсюдження грамотності – однієї з головних сфер діяльності ЮНЕСКО починаючи з часів її першої Генеральної конференції в 1946 році.

   Традиція щорічно відзначати цей день започаткована відповідною рекомендацією Всесвітньої конференції міністрів освіти з ліквідації неграмотності, що відбулася в Тегерані (Іран) у вересні 1965 року. Саме ця конференція рекомендувала оголосити 8 вересня, дату урочистого відкриття конференції, Міжнародним днем грамотності та святкувати його щорічно в усьому світі.

   Грамотність сприяє духу світу, бо вона допомагає людям знайти особисту свободу, краще розуміти навколишній світ, запобігати і вирішувати конфлікти. Грамотність є одним з прав людини, засобом розширення особистих свобод і можливостей, а також інструментом розвитку індивідуального людського потенціалу і суспільства в цілому. Можливості отримання подальшої освіти також визначаються рівнем грамотності.

   У світі близько 775 млн. чоловік не вміють читати і писати. Ці дані наводяться в поширеній 6 вересня в Бонні заяві ЮНЕСКО.  Неймовірно, але навіть у Європі є мільйони неграмотних людей. За даними експертної групи ЄС, що вивчала це питання, кожен п'ятий європейський підліток у віці 15 років, а також близько 75 млн. дорослих в країнах ЄС не володіють базовими навичками в читанні і письмі, що створює тупикові ситуації при пошуках роботи і посилює ризик бідності та виключення з суспільства.

   Усвідомлюючи неймовірні розміри проблеми, а також те, що викоріняти проблему треба починати із себе, студенти Ужгородського музичного коледжу імені Д.Є. Задора напередодні Міжнародного дня грамотності долучилося до всеукраїнської акції – традиційного написання святкового диктанту з метою перевірки власного рівня володіння рідною мовою для подальшого самовдосконалення.