У нашому коледжі відбулася щорічна студентська науково-практична конференція «У діалозі з музикою»

   12 квітня 2019 року в Ужгородському музичному коледжі імені Д.Є. Задора відбулася щорічна студентська науково-практична конференція «У діалозі з музикою». Свої доповіді представили студенти ІІІ-ІV курсів спеціалізації «Теорія музики». Слухацьку аудиторію склав викладацький склад циклової комісії «Теорія музики».

   Конференція розпочалася зі вступного слова голови циклової комісії «Теорія музики» Стинич Н.І., яка привітала всіх учасників заходу і відзначила його важливість для фахового формування майбутніх музикознавців. Тематика конференції традиційно була різновекторною. Це ретельний музикознавчий розбір творів композиторів світової музичної культури ( Кромпотич Є., Лучан С.), сучасної української музики (Бірта Р., Мацола Р.), біографічні нариси про видатних вихідців із Закарпаття (Цібере А.).

   Студентка ІІІ курсу Кромпотич Є. у своїй доповіді «Принципи романтичного симфонізму у творчості Ф. Мендельсона-Бартольді на прикладі «Шотландської» симфонії №3 ля мінор» (науковий керівник Росул Т.І.) зробила ґрунтовний фаховий аналіз знаменитої симфонії композитора, інспірованої подорожжю до Шотландії у 1829 році і висвітлила основоположні принципи його симфонічного письма, що стали передвісниками появи нового жанру в історії світової музики - програмної симфонічної поеми, творцем якої став Ф.Ліст.

   Студент ІІІ курсу Лучан С. у своїй доповіді «Риси пізнього стилю творчості Е. Вілли-Лобоса на прикладі концерту для фортепіано з оркестром №4» (науковий керівник Росул Т.І.) проаналізував знаковий твір відомого латиноамериканського композитора Ейтора Вілли-Лобоса, який прославився сміливими експериментами та синтезом стильових особливостей бразильської народної музики і європейської академічної культури. Послідовність викладу, лаконізм та чіткість формулювань доповнювалися яскравими ілюстраціями на фортепіано.

   Доповідь студентки IV курсу Мацоли Р. «В. Гайдук. Кантата «Посланіє»» (науковий керівник Мадяр-Новак В.В.) була присвячена розкриттю глибинного духовного змісту кантати на слова Т.Г.Шевченка видатного українського композитора, яскравого представника закарпатської композиторської школи – Василя Михайловича Гайдука. Виступ супроводжувався відеоілюстраціями виконання кантати «Посланіє» Національним заслуженим академічним народним хором України імені Григорія Верьовки.

   Наступною стала доповідь студентки IV курсу Цібере А. на тему «Ігор Лацанич у спогадах сучасників» (науковий керівник Мадяр-Новак В.В.), в якій доповідач висвітлила головні віхи життєвого і творчого шляху нашого видатного земляка Ігора Васильовича Лацанича – відомого українського диригента, народного артиста України та Республіки Татарстан.

    Студентка IV курсу Бірта Р. у своїй доповіді «Перший зошит циклу М.Скорика 12 прелюдій і фуг для фортепіано (на прикладі трьох мікроциклів D-dur, Des-dur, F-dur)» (науковий керівник Мадяр-Новак В.В.) розкрила особливості образного змісту, драматургії і арсеналу засобів музичної виразності мікроциклів D-dur, Des-dur, F-dur з першого зошиту згадуваного циклу, написаного у 1989 році, підсилюючи виступ яскравим відео записом.

   Загалом конференція «У діалозі з музикою» 2019 року стала справжнім науковим святом, адже вкотре студенти спеціалізації «Теорія музики», під керівництвом провідних викладачів відділу, представили цікаві та різнопланові фахові дослідження на актуальні музикознавчі теми.

Викладач циклової комісії «Теорія музики»

В.О.Тюпа-Павай