ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

   

   Складні життєві ситуації забезпечують пристосування до нових умов існування. Так і навчальні заклади по всьому світу перейшли на дистанційну форму навчання, аби створити безпечні умови для своїх учнів та здобувачів освіти. Закритий на карантин заклад освіти не свідчить про відсутність занять і необхідних для повноцінного освітнього процесу заходів.

   Дистанційне навчання для здобувачів освіти Комунального закладу «Ужгородський музичний фаховий коледж імені Д.Є. Задора» Закарпатської обласної ради не сильно відрізняється від звичайного. Навчальні заняття за розкладом та консультації проводяться в режимі відеоконференції із використанням зовнішніх платформ для відеозв’язку: Zoom, Google Meet, Jitsi Meet. Для проведення відеоконференцій кожен викладач самостійно створює віртуальну кімнату (клас) на відповідній платформі та запрошує здобувачів освіти для участі у ній. Також викладачі надсилають завдання до опрацювання, встановлюють крайній термін здачі, а здобувач освіти надсилає виконане завдання до Classroom викладачеві. Окрім цього, українські здобувачі освіти використовують можливість відкритих на час карантину доступів до освітніх  платформ та сервісів з усього світу.

   І хоча дистанційне навчання не є заміною очного та не планувалося на довгострокову перспективу, воно може стати ефективним інструментом не тільки під час карантину. Майбутнє – за змішаним навчанням, яке дуже легко перемикати в різні режими: збільшувати чи зменшувати офлайн- або онлайн- компоненти, обирати різні організаційні моделі та стратегії відповідно до можливостей, потреб і викликів. Змішане навчання є найкращою світовою практикою у найбільш інноваційних навчальних закладах світу. Адже воно дозволяє і розробляти індивідуальні навчальні траєкторії, і  розвиватися в напрямку живого спілкування.

   Всупереч поширеній хибній точці зору, дистанційне навчання – це аж ніяк не канікули з онлайн-перекличкою та домашнім завданням. Дистанційний формат передбачає наявність всіх притаманних очному навчанню атрибутів, таких, як групові дискусії, колективне обговорення пройденого матеріалу, живе спілкування.

   Дистанційна освіта – це  інструмент, який дозволяє індивідуалізувати навчання та дати знання учням та здобувачам освіти в складних карантинних умовах.

Степанова Маріанна Володимирівна,
викладач циклової комісії «Загальноосвітні,
гуманітарні та соціально-економічні дисципліни»